CENA: 500kč | (klikni zde)

An account already exists with this email address. Is this you?

Sign in
Apez2zcys3mqqonvcsx3 s iroky fb event covery 10

90min DECHOVÝ TRÉNINK: pro práci, sport a zdraví

PRAVIDELNÝ TRÉNINK DECHU - KAŽDÝ TÝDEN


KDY? 

  • následující úterý, 18:00 - 19:30

KDE? 

  • Soukromá tělocvična - Praha Holešovice, hned u zastávky tramvaje "Maniny".

CO S SEBOU? 

  • Podsedák na sezení pro tvé pohodlí (např. jógová kostka, pohankový polštář..)
  • Volné oblečení na dechové cvičení (potit se nebudeme, ale hýbat ano)
  • Prázdný žaludek - ne tak, aby Ti v něm kručelo, ale nejez prosím větší jídla cca 1 hodinu před dechovou lekcí.
  • Vlastní vodu na pitný režim
  • Sešit, blok + něco na psaní poznámek

ČASOVÝ HARMONOGRAM:

  • 17:59 - příchod
  • 18:00 - přesun do tělocvičny
  • 18:05 - strečink a zahřívací cvičení
  • 18:30 - trénink SPRÁVNÉHO DÝCHÁNÍ
  • 19:00 - trénink ÚČELOVÝCH DECHOVÝCH CVIČENÍ
  • 19:30 - dotazy, rozloučení a odchod

🔶 PROČ JE DNES NUTNÉ TRÉNOVAT DECH?

→ Zrychlený rozvoj moderní společnosti s sebou přináší zvýšené množství psychického stresu, na které evoluce naše lidské tělo nepřipravila. K tomu jsme od školního věku až po současnost nuceni sedět v lavici a poté za pracovním stolem.
→ Klesá množství fyzického pohybu, rozšiřuje se pandemie obezity, civilizačních onemocnění, atd.
→ Náš respirační systém je těmito faktory silně ovlivněn a zhoršují se naše vrozené dechové návyky. Mění se způsob, jakým naše tělo podvědomě dýchá ve chvílích, kdy se na dech vědomě nesoustředíme.
→ Špatné dýchání je velice častým jevem, který má obrovský vliv na lidské zdraví - fyzické i psychické a kterému nevěnuje dostatečnou pozornost téměř nikdo, od doktorů, psychologů, psychiatrů, až po léčitele, terapeuty, lektory jógy nebo fitness trenéry.


🔶 JAKÉ JSOU NÁSLEDKY?

→ Špatné dechové návyky často vedou k tzv. PŘEDÝCHÁVÁNÍ, jevu kdy se u člověka v průběhu let zvyšuje dechová frekvence a ventilační objem. Dýchání je tak rychlejší a plícemi proteče až 3x větší množství vzduchu než je skutečně potřeba.
→ Respirační systém je tím zatížený jako by člověk jedl 10 hlavních jídel denně.
→ Tvoří se tím více stresových hormonů vlivem přeaktivace sympatické nervové soustavy, činnosti srdce atd.
→ Předýchávání také způsobuje úbytek oxidu uhličitého v krevním řečišti, což podle Bohrova Efektu, který byl vědci objeven v roce 1904, vede k omezené dostupnosti kyslíku pro naše tělesné buňky.
→ Kyslík je v našem metabolismu základním stavebním kamenem pro tvorbu tělesné energie ATP. Tuto energii využívají orgány, mozek a svaly pro svou činnost.
→ Předýchávání snižuje množství oxidu uhličitého v krvi, to vede k omezému přísunu kyslíku z krve do buňek, to má za následek omezenou tvorbu energie, která způsobuje omezený výkon tělesných orgánů, mozku a svalů.


🔶 PROČ JE TO PROBLÉM

→ Nedostatekem kyslíku omezený výkon orgánů způsobuje jejich nedokonalou práci! Játra a ledviny nemusejí dokonale odbourávat toxické látky buněčných metabolických procesů, které se pak v těle hromadí a způsobují zánět. Trávicí trakt má dostatek energie ke zpracování potravy, tělo přes noc nemusí stíhat optimálně regenerovat, apod.
→ Mozek a s ním provázaný “výkon mysli” je špatným dýcháním silně ovlivněn. Schopnost soustředění, řešení kognitivně náročných úkolů, krátkodobá i dlouhodobá paměť a množství kognitivní kapacity.
→ Dýchání skrz neurochemické procesy ovlivňuje i naše emoční rozpoložení či frekvence mozkových vln.
→ Nejsnazší je představit si vliv dýchání na práci a výkon svalů, neboť s dávkou fyzické námahy se každý denně potýkáme.
→ Výzkumy vlivu dýchání na dosahování specifických fyzických výkonů, menšího zakyselení nebo např. rychlejší regenerace atleta dnes referují stovky novodobých studií.


🔶 JAK POZNAT ŠPATNÉ DÝCHÁNÍ?

→ Odpovězte si ANO/NE na následující otázky:
❓dýcháte někdy přes den ústy?
❓dýcháte ústy ve spánku?
❓chrápate či zadržujete v noci dech?
❓potřebujete se během dne občas zhluboka nadechnout?
❓slyšíte v klidovém stavu své dýchání?
❓vidíte v klidovém stavu pohyb hrudníku?
❓zíváte často?
❓máte permanentně ucpaný nos?
❓trápí vás k tomu alergie nebo astma?

👉 Čím více jasných ANO napočítáte, s tím větší pravděpodobností nyní dýcháte špatně a DECHOVÝ TRÉNINK Vám může hodně nabídnout.


LEKTOR: 👤 Ing. Jan Šilar | Kouč Dechu

🔥Bývalý profesionální voják se znalostmi a mnohaletou zkušeností z multioborové práce s dechem. Certifikovaný SOMA dechový kouč a terapeut, znalec zdravého dýchání podle metody Buteyko a student transpersonálního výcviku metody holotropního dýchání Grof Legacy Training. Práci s dechem zdědil po otci, který v oboru pracuje přes 30 let. (www.koucdechu.cz)


KOMPLETNÍ INFORMACE TI PŘIJDOU DO MAILU IHNED PO DOKONČENÍ REGISTRACE.


Tak jdeš do toho? 

Těšíms e na setkání!

Jan Šilar | Kouč Dechu

Co na DECHOVÝ TRÉNINK říkají účastníci?

Bylo to fakt super! Skvělá atmosféra, super místo, parádní techniky. 🧎🏼‍♂️ Hodně jsem si to užil a určitě si ty techniky budu zkoušet, protože některé z nich cítím, že mi mohou zase pomoct dostat se blíže k mému já 🌀. Tato cesta má velký smysl a lidem okolo to hodně pomůže. Mně osobně, i když už mám nějaké zkušenosti s dechem, pomohla lekce více než jsem čekal ✅ Věřím, že to nebude můj poslední trenink 💪🏼 dik

Michal Ceňák